Kokosowa jaglanka na dobry początek dnia lub słodki podwieczorek

SONY DSC

Gdy dopadnie Was ochota na coś słodkiego, zamiast sięgać po batonika lub drożdżówkę, nastawcie kaszę, dajcie jej te kilkanaście minut i cieszcie się cudownym smakiem i aromatem! Jeżeli dopadł Was jakiś paskudny wirus i ciurkiem leci z nosa, a chcecie poczuć ulgę, to wierzcie mi – nie ma lepszego sposobu niż rozgrzewające i oczyszczające górne drogi oddechowe jagły. Jeżeli chcecie mieć lśniące włosy, mocne paznokcie i promienną cerę, niech jaglanka gości w Waszej kuchni jak najczęściej 🙂 Polecam serdecznie!

Przepis na 1 porcję:
3 czubate łyżki suchej kaszy jaglanej
1/4 szklanki mleka kokosowego+1/4 szklanki gorącej wody
1 łyżeczka oleju kokosowego
szczypta soli
szczypta wanilii
1 łyżka rodzynek
garstka płatków kokosa lub łyżka wiórków kokosowych
1 łyżeczka cukru kokosowego (polecam, ma cudowny karmelowy smak i aromat, niski indeks glikemiczny, jest źródłem magnezu, potasu, cynku i żelaza, a także witamin z grupy B)/miodu/syropu z agawy/klonowego.
Kaszę przelewamy na sitku zimną i gorącą wodą, wrzucamy do garnuszka, podlewamy wrzątkiem, dodajemy szczyptę soli i wanilii, mleko i olej kokosowy i gotujemy ok. 18 minut. W połowie gotowania dodajemy rodzynki (jeżeli nie lubicie, może być suszona żurawina). Ugotowaną kaszę przekładamy do miseczki, dodajemy płatki kokosa i posypujemy kokosowym cukrem. Pycha 🙂 Smacznego! Ze względu na wysoki indeks glikemiczny kaszy i rodzynek, nie jest to propozycja dla osób z cukrzycą i insulinoopornością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *