Pora na lunch z kaszy jaglanej

Kasza Kus Kus z groszkiem

W jednej z książek mojej córy jest rozdział zatytułowany „Cudowna pigułka” i opisana jest w nim historia dziewczynki, która nie chciała jeść żadnych warzyw ani owoców. Spędzało to sen z powiek całej rodzinie, więc jej starsza siostra postanowiła wynaleźć „cudowną pigułkę” dostarczającą mnóstwa witamin i minerałów. Tą „pigułką” okazał się zielony groszek 🙂 Te małe niedoceniane zielone kuleczki o delikatnie słodkim smaku dostarczają naszemu organizmowi bardzo cennych składników odżywczych. Są źródłem witamin z grupy B, w tym B1, B2, B6 i folianów, witaminy C, prowitaminy A, witaminy E, a także minerałów takich jak potas, magnez, wapń, żelazo oraz cynk. Zielony groszek wspomaga pracę układu immunologicznego podnosząc odporność na infekcje, obniża ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu, a także dba o kondycję skóry, włosów i paznokci.
Polecam kaszę jaglaną ugotowaną na sypko z zielonym groszkiem, suszonymi pomidorami i szczypiorkiem, z odrobiną oliwy i pieprzu. W sam raz na lunch do pracy zwłaszcza na jesieni, która zbliża się do nas wielkimi krokami 🙂

Przepis na 1 porcję:
50g suchej kaszy jaglanej
2 łyżki zielonego groszku (u mnie mrożony, przelany wrzątkiem)
3-4 kawałki suszonych pomidorów pokrojonych w paski
1 łyżka posiekanego szczypiorku
1 łyżeczka oliwy/oleju lnianego/zalewy z suszonych pomidorów
szczypta soli i pieprzu.
Kaszę płuczemy, wsypujemy do rondelka, zalewamy wodą w proporcji 1:2, dodajemy szczyptę soli i gotujemy 15-17 minut. Dodajemy groszek, suszone pomidory, łyżeczkę oliwy i delikatnie mieszamy. Na koniec posypujemy szczypiorkiem i przyprawiamy pieprzem.

 

Komentarze: 2

  1. Diana says:

    Kamila, jaka to książka? 🙂

    • Kamila Wrzesińska Kamila Wrzesińska says:

      „Dlaczego mleko jest białe? Historyjki dla ciekawskich dzieci” Susanne Orosz 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *