Radosnych Świąt!!!

Kochani, życzę Wam Zdrowia, Radości, Miłości i dużo Słońca!!!

Poniżej dla przypomnienia kilka dietetycznych wskazówek na Święta:

• Świąteczne dni zaczynaj standardowo od ciepłej wody z sokiem z cytryny i lekkiego śniadania, staraj się nie robić przerw krótszych niż 2,5 i dłuższych niż 4 godziny i popijaj wodę małymi łyczkami między posiłkami.
• Przed świątecznym biesiadowaniem wypij przynajmniej pół szklanki wody, za to nie popijaj w trakcie jedzenia. Odczekaj ok. 30 minut zanim wypijesz coś po posiłku (wodę/herbatę/kawę). Dzięki temu szybciej strawisz, unikniesz uczucia pełności w żołądku i wzdęć.
• Wybieraj ze stołu to, co sprawi Ci najwięcej przyjemności, a zrezygnuj z tego z czego łatwo będzie Ci zrezygnować. Na pewno warto unikać sklepowych soków, napojów gazowanych i słodyczy, na rzecz wody i domowych wypieków. Postaw na jakość, a nie ilość.
• Każdy posiłek najlepiej zaczynać od warzyw/owoców, które szybko trawione zasilą wszystkie komórki organizmu w niezbędne składniki odżywcze i przyspieszą metabolizm, a nie ugrzęzną na długo w żołądku z czymś ciężkostrawnym. Warzywa i owoce są źródłem błonnika pokarmowego, dzięki któremu szybciej odczuwamy sytość, więc być może przy okazji zjesz mniej innych potraw.
• Staraj się jeść wolno (dzięki czemu sprawniej przebiegnie proces trawienia), delektuj się jedzeniem, niech to będzie prawdziwa chwila przyjemności i miło spędzonego czasu z rodziną. Dzięki temu organizm lepiej wykorzysta dostarczone mu paliwo energetyczne, prawdopodobnie zjesz mniej i unikniesz niestrawności.
• Przypomnij sobie uczucie przejedzenia i zadaj pytanie, czy lubisz ten stan. Jedzenie jest ogromną przyjemnością dopóki dodaje nam energii, a nie ją odbiera!
• Dzień po Świętach warto zrobić sobie jednodniowe oczyszczanie organizmu z toksyn i złogów zalegających w jelitach. Zaplanuj sobie dzień warzywno-owocowy. Można jeść wszystkie warzywa i owoce w postaci surowej, gotowanej, pieczonej, w formie zup, sałatek, koktajli i świeżo wyciskanych soków. Polecam serdecznie!
• Jestem zdania, że w Święta można jeść absolutnie wszystko co domowe i naturalne, tylko starać się zachować względny umiar i rozsądek! Niech będą czasem rodzinnego biesiadowania, a jednocześnie relaksu, regeneracji i aktywnego odpoczynku! RównoWAGA to podstawa 🙂

tulipany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *