Zabajone Straciatella i kilka słów o tym co jeść, by zadbać o skórę!

zabajone

Kochane Czytelniczki, dziś coś specjalnie dla Was! Z okazji Dnia Kobiet zapraszam na pyszny deser we włoskim stylu, czyli Zabajone Straciatella 🙂 Korzystając z okazji życzę Wam (i sobie ;)) z całego serca miłości, harmonii, spokoju i słońca każdego dnia!

Przepis na 2 porcje:
4 żółtka
30g cukru kokosowego (palmowego)
4 kostki gorzkiej czekolady (min.75%)
1 łyżeczka 100% kakao
100ml soku z pomarańczy
Truskawki lub inne owoce do podania.
Żółtka ucieramy z cukrem ręcznie lub mikserem. Czekoladę ścieramy na tarce i dodajemy do reszty, dalej ucierając. Wsypujemy kakao i wlewamy sok z pomarańczy, mieszamy. Zagotowujemy wodę w garnku i umieszczamy nad nim miskę z naszym deserem. Mieszamy aż trochę zgęstnieje. Jemy od razu po przygotowaniu z owocami 🙂 Smacznego!

Dziś też typowo kobiecy temat – co jeść, a czego unikać, by cieszyć się piękną cerą!
Wpływ odżywiania na wygląd skóry jest ogromny! Żyjemy w biegu, ciągłym stresie, zanieczyszczonym środowisku, do tego pracujemy w klimatyzowanych pomieszczeniach. Zamiast wartościowych posiłków i wody, dostarczamy organizmowi „pustej” energii i kawy. Nie ma cudów. To musi zostawić ślad na naszej skórze.
Co zrobić, by zadbać o cerę? Postaw na wysokiej jakości paliwo energetyczne 🙂
Nic tak nie poprawia wyglądu skóry jak odpowiednia dawka działających przeciwzapalnie nienasyconych kwasów tłuszczowych w codziennym menu. To one odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu cery w dobrej kondycji. Pamiętaj o oleju i siemieniu lnianym, oleju z wiesiołka, awokado, orzechach, migdałach, pestkach dyni, ziarenkach słonecznika, nasionach chia, rybach morskich.
Drugą niezwykle ważną kwestią są rozprawiające się z wolnymi rodnikami antyoksydanty, a wśród nich niezbędna do syntezy kolagenu witamina C, witamina A, także zwana „witaminą młodości” witamina E (której źródłami są te same produkty, co w przypadku nienasyconych kwasów tłuszczowych) i wiele innych związków. Bogactwo świata roślin jest tu nie do przecenienia! W naszej diecie nie może zabraknąć warzyw i owoców we wszystkich kolorach tęczy! Surowe kakao również jest jednym z bogatszych źródeł antyoksydantów 🙂
Jeżeli masz kłopoty z trądzikiem, koniecznie uwzględnij źródła cynku, takie jak pestki dyni, jaja i owoce morza.
Kolejną sprawą jest odpowiednie nawilżenie skóry od wewnątrz. Woda, zielone koktajle i świeżo wyciskane soki to jest to, czego skóra naprawdę potrzebuje 🙂 Unikaj nadmiaru kawy, herbaty i alkoholu.
Nie mogę nie wspomnieć o tym, czego jeść się nie powinno, jeżeli chcemy mieć promienną cerę, bez zbędnych niedoskonałości 😉
Przede wszystkim ogranicz do minimum CUKIER, który nasila glikację białek, w tym kolagenu, przyspieszając starzenie się skóry. Do tego jest pożywką dla bakterii chorobotwórczych i drożdżaków, które mogą wywoływać przewlekłe stany zapalne skóry. Unikaj także wszystkiego, co pełne jest antyżywieniowych substancji – syntetycznych dodatków do żywności. Postaw na jedzenie jak najbliższe naturze 🙂 Osobiście odradzam mleko krowie i polecam ograniczenie jogurtów nawet tych naturalnych do max. 3 w tygodniu. Warto również zmniejszyć spożycie mięsa (zwłaszcza tego z hodowli przemysłowych) i wędlin.

Komentarze: 1

  1. Aga says:

    Świetny wpis! Pozdrawiam serdecznie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *