Grzanki z ricottą

grzanki z ricottą

Kanapki mogę jeść o każdej porze dnia i nocy 😉 Zazwyczaj pojawiają się na moim talerzu 2 razy w ciągu doby – na II śniadanie i późną kolację 🙂 Chleb pieczemy 4 razy w tygodniu i 4 bochenki zjadamy do ostatniego okruszka! Wartość odżywcza i właściwości prozdrowotne razowego pieczywa żytniego na zakwasie są nie do przecenienia 🙂

Mąka żytnia typ 2000 Kasza jaglana
Potas 420mg 220mg
Wapń 37mg 10mg
Fosfor 302mg 240mg
Magnez 89 100
Żelazo 3,4 4,8
Cynk 3,84 3,4
Witamina E 1,17mg 0,1mg
Foliany 82µg 30µg
Błonnik pokarmowy 12,8g 3,2g

*źródło: „Tabele składu i wartości odżywczej żywności” H.Kunachowicz, I.Nadolna, B. Przygoda, K.Iwanow

Wielbicielom grzanek polecam moją dzisiejszą kompozycję! Razowe tosty z ricottą smakują wyśmienicie 🙂
Przepis na 1 porcję:
2 kromki razowego chleba żytniego na zakwasie
2 łyżki ricotty
1/2 awokado
czarnuszka i czerwony pieprz
kilka truskawek
sok z 1 pomarańczy
1 łyżeczka miodu
szczypta wanilii i kawałek kory cynamonu
posiekana świeża bazylia.
Większość truskawek gotujemy kilka minut w soku z pomarańczy z dodatkiem miodu, wanilii i cynamonu (1-2 kroimy w plasterki i zostawiamy do grzanki). Wyjmujemy cynamon i miksujemy. Chleb opiekamy w piekarniku/tosterze/na patelni grillowej, smarujemy ricottą. Na jednej kromce układamy awokado, posypujemy czarnuszką i rozgniecionym w palcach czerwonym pieprzem, a na drugiej truskawki i bazylię, polewamy syropem pomarańczowo – truskawkowym. Na pozostałym syropie warto ugotować poranną owsiankę – będzie pyszna! Smacznego 🙂

Podziel się z innymi!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *