Waniliowy quinoa pudding

pudding z komosy ryżowej

Najważniejsza jest w życiu równowaga – we wszystkim.. W odżywianiu także. Nie wyobrażam sobie jedzenia czegoś co mi nie smakuje. Równowaga między przyjemnością a zdrowiem zapewnia najlepsze warunki naszemu organizmowi do pracy. Jeżeli skupiamy się tylko na tym, by było zdrowo, tracąc po drodze przyjemność jedzenia, to żyjemy w ciągłym stresie, co z kolei często skutkuje przybieraniem na wadze (w uproszczeniu – wysoki poziom hormonu stresu – kortyzolu = uwalnianie glukozy z wątroby do krwi = magazynowanie energii z posiłków w komórkach tłuszczowych). Bywa też tak, że przywiązując nadmierną wagę do zdrowego jedzenia wpadamy w pułapkę zaburzeń odżywiania (ortoreksja) i pomimo bardzo dobrych intencji (zdrowie!) doprowadzamy do wyniszczenia swojego organizmu i poważnych konsekwencji (jak choćby przewlekłe zapalenie trzustki). Odżywiajmy się dobrze – i zdrowo i pysznie 🙂 To prostsze niż mogłoby się wydawać!

Na drugie śniadanie lub podwieczorek polecam pyszny pudding z komosy ryżowej. Bardzo słodki, choć bez dodatku zwykłego cukru, pełen wartości odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki naszego ciała, lekkostrawny i bezglutenowy.

Przepis na 1 porcję:
4 łyżki suchej białej komosy ryżowej
2 szczypty mielonych ziaren wanilii
szczypta soli morskiej/himalajskiej
1/2 szklanki mleka roślinnego (najlepiej z komosy, ale może być każde)
1/2 dojrzałego banana
kilka truskawek i borówek
1 łyżeczka syropu z daktyli/miodu/syropu klonowego.
Komosę gotujemy w większej ilości wody ok. 20-25 minut, tak by miała co chłonąć i była ciut rozgotowana (do sałatek/obiadu gotuję 15 minut). Do gotującej dodajemy sól i wanilię. Ugotowaną przekładamy do kielicha blendera, dodajemy mleko i połówkę banana i miksujemy. Przekładamy do pucharka, dodajemy pokrojone truskawki i borówki, na koniec polewamy łyżeczką syropu. Smacznego!

Podziel się z innymi!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *