Pucharek zdrowia :)

pucharek zdrowia2

Dziś pucharek zdrowia dobry na wszystko 🙂
Wiecie, że 3 łyżki nasion chia wystarczą by pokryć w 1/3 nasze dzienne zapotrzebowanie na magnez i fosfor? Taka ilość dostarcza także 10mg witaminy E, czyli witaminy „młodości” (a dzienne zapotrzebowanie wynosi 12mg) i aż 11,5g błonnika pokarmowego. Nasiona szałwii hiszpańskiej to także dobre źródło wapnia i kwasów omega-3! A kiwi dostarczy nam mnóstwa witaminy C 🙂 Smacznego!

Przepis na 1 porcję:
3-4 łyżki nasion chia
1/2 szklanki „mleka” roślinnego lub zwykłego
szczypta soli
łyżeczka miodu
1 kiwi
kilka ciemnych winogron
Mleko podgrzewamy ze szczyptą soli i miodem. Nasiona umieszczamy w pucharku lub miseczce, zalewamy mlekiem i odstawiamy na 10 minut, aż nasiona napęcznieją. Dodajemy obrane i pokrojone kiwi i winogrona.

deser chia

Podziel się z innymi!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentarze: 3

  1. AniaS says:

    Przyglądając się w sklepie opakowaniu z nasionami chia, wyczytałam, że są dzienne ograniczenia spożycia- jeśli dobrze pamiętam, było napisane 3-4 łyżeczki ( może łyżki? Hmm, nie pamiętam, ale nie o ilość mi chodzi…). Z czego wynikają te ograniczenia? Czy chia można podać 4- letniemu dziecku ?

    • Kamila Wrzesińska says:

      Ograniczenia wynikają z dużej dawki błonnika pokarmowego nierozpuszczalnego w wodzie, który jedzony w nadmiarze może upośledzać wchłanianie niektórych składników odżywczych. Dziecku można posypać owsiankę 1 łyżeczką chia.

      • AniaS says:

        Dziękuję 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *