Kanapki w dwóch smakach

SONY DSC

Dziś coś dla kanapkożerców! 🙂 Dwie pasty do pieczywa:
1. Pasta z zielonego groszku i ricotty (garść zielonego groszku, łyżka ricotty, 1/2 ząbka czosnku, odrobina oliwy, soli i pieprzu – miksujemy i gotowe)
2. Pasta z tuńczyka, ricotty z oliwkami i suszonymi pomidorami (1/2 puszki tuńczyka, 2 łyżki ricotty, 3 oliwki, 1 kawałek suszonego pomidora, szczypta pieprzu – oliwki i suszonego pomidora drobno kroimy, resztę rozdrabniamy widelcem, mieszamy i gotowe. Taka porcja wystarczy na 3-4 kanapki).

Kanapki są zawsze dobrym pomysłem 😉 Osobiście je uwielbiam i jem codziennie. Sprawdzają się zarówno na śniadanie, lunch i kolację. To na co warto zwrócić uwagę to jakość pieczywa, które powinno być pełnoziarniste czyli z mąki razowej, najlepiej żytniej, na zakwasie i bez dodatku drożdży. Pieczywo może być z dodatkiem słonecznika, dyni, siemienia lnianego a także obowiązkowo z dodatkiem warzyw lub owoców, które dostarczają mnóstwa niezbędnych witamin i składników mineralnych, a także neutralizują kwasotwórcze działanie pieczywa, serów, wędlin, ryb i jaj.

Nie unikajcie pieczywa myśląc, że jest tuczące. To nie prawda. Wystarczy dobrze wybrać i jeść w rozsądnych ilościach 🙂 Najlepszym wyborem jest chleb pełnoziarnisty, będący źródłem witamin z grupy B, żelaza, cynku, manganu i magnezu, a także błonnika pokarmowego.
Podziel się z innymi!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *