Szybka sałatka z kuskusem

sałatka z kuskusem

WIOSNA na dworze, WIOSNA na widelcu 🙂
Dziś szybka sałatka z kuskusem – bardzo sycąca, wartościowa i smaczna (jeżeli jesteś na diecie bezglutenowej, z powodzeniem możesz zastąpić kuskus Blond Miss – czyli kaszą jaglaną ;)).

Przepis 1 porcję:
3 łyżki suchego kuskusu
½ awokado obranego i pokrojonego w kostkę
½ małej mozzarelli (ok.60g) pokrojonej w kostkę
3-4 pomidorki koktajlowe przekrojone na pół
posiekany szczypiorek
szczypta soli (najlepiej himalajskiej) i świeżo mielonego pieprzu.

Gdy mówię swoim pacjentom, że kuskus jest bardzo drobnym makaronem, wytwarzanym z pszenicy durum i wody, na ich twarzach maluje się zdziwienie.  Większość z nich jest przekonana, że kuskus jest kaszą 🙂 Cenię go zwłaszcza za błyskawiczne tempo przygotowania (wystarczy zalać lekko osolonym wrzątkiem i odczekać 5 minut). Gdy połączymy go z takimi składnikami jak w dzisiejszym przepisie, powstaje lekki, smaczny i pełnowartościowy posiłek.  Przypomnę, że awokado jest wspaniałym źródłem potasu, kwasu foliowego, witamin A i E, kwasów omega-3, zawiera chroniącą oczy luteinę i jeszcze wiele innych cennych składników odżywczych. Mozzarella natomiast dostarczy nam pełnowartościowego białka oraz dobrze przyswajalnego wapnia, a pomidorki likopenu.  Smacznego!

Przeczytaj również...

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *