Quinoa z truskawkami i karmelizowanymi orzechami nerkowca

SONY DSC

Uwielbiam quinoę za jej uniwersalność – sprawdza się świetnie w daniach zarówno na słodko jak i wytrawnych. Te drobne, lekko spłaszczone ziarenka, o pięknej kremowej barwie są źródłem białka zawierającego cały pakiet aminokwasów egzogennych, w tym także aminokwasów siarkowych, o bardzo wysokiej wartości biologicznej (wyższej niż białka pszenicy czy mleka krowiego). Dostarczają nam mnóstwo żelaza, wapnia i magnezu, a także witamin z grupy B, A i E. Są naturalnie bezglutenowe i mają niski indeks glikemiczny. Gorąco polecam! Może skusicie się na taką z truskawkami? 🙂

Przepis na 1 porcję:
4 łyżki suchej białej komosy ryżowej
garstka orzechów nerkowca
6-8 truskawek
kilka listków świeżej mięty
szczypta soli
sok z limonki
2 łyżeczki miodu/syropu z agawy
1 łyżeczka oleju kokosowego.
Komosę ryżową płuczemy na sitku, wsypujemy do garnuszka, zalewamy wrzątkiem i gotujemy 15 minut. Pod koniec gotowania dodajemy szczyptę soli. Wyciskamy sok z limonki. Z połowy robimy sos – łączymy z łyżeczką miodu i olejem kokosowym, mieszamy i odstawiamy. Na suchej patelni prażymy orzechy, po kilku minutach wlewamy drugą połowę soku z limonki i dodajemy drugą łyżeczkę miodu. Truskawki myjemy i kroimy w ćwiartki. W miseczce mieszamy ugotowaną quinoę z truskawkami, polewamy sosem, posypujemy karmelizowanymi orzechami i dekorujemy listkami świeżej mięty. Smacznego!

Podziel się z innymi!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *