Sałatka z kiełkami słonecznika i pieczonymi śliwkami

Sałatka z kiełkami słonecznika

Na dobry początek tygodnia sałatka z kiełkami słonecznika, pokruszoną fetą, śliwkami i orzechami włoskimi. Śliwki z orzechami wstawiam na kilka minut do piekarnika, by oddały więcej smaku. Jest pysznie i zdrowo 🙂 Warzywa i owoce jedzone na surowo to energia „doskonałości” – nie mają sobie równych pod względem gęstości odżywczej (czyli ilości składników odżywczych przypadających na każdą spożytą kalorię). A co dziś u Was na lunch? Udało mi się kogoś zachęcić do modyfikacji przyzwyczajeń żywieniowych?
Śliwki dzięki zawartości pektyn regulują pracę układu pokarmowego, zwłaszcza jelit. Są naturalną bronią przeciwmiażdżycową i przeciwnowotworową. Są dobrym źródłem prowitaminy A, witaminy E i K, nieznacznej ilości witaminy C, a także potasu, wapnia, magnezu i żelaza. Smacznego!

Przepis na jedną porcję:
– garść mieszanki sałat
– garść kiełków słonecznika
– 4 śliwki węgierki
– kilka orzechów włoskich podprażonych w piekarniku
– 50g pokruszonego sera feta
Sos:
– łyżeczka oliwy z oliwek
– łyżeczka octu balsamicznego
– łyżeczka miodu
– szczypta pieprzu.

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *