Sałatka z rukwią wodną i pomidorkami

rukiew wodna

Gdyby moi pacjenci mieli pozostać tylko przy jednym nawyku żywieniowym po zakończeniu spotkań ze mną i mogłabym wybrać, który z nawyków zostanie z nimi na zawsze, wiecie co bym wybrała?

Codzienne jedzenie sałatek z surowych zielonych warzyw. Na tym nawyku zależy mi najbardziej! To przyzwyczajenie stawiam ponad regularnością, jedzeniem śniadań, a nawet piciem wody. Oczywiście wszystko jest bardzo ważne i składa się na nasze zdrowie i samopoczucie, ale codzienna solidna dawka chwastów jest nie do przecenienia! 😉

Dziś mam na lunch sałatkę z rukwią wodną i pomidorkami. Jest naprawdę pyszna! Z dostępnością rukwi nie jest najlepiej, ale jeśli tylko natkniecie się na nią w sklepie czy na bazarku, bierzcie bez namysłu! To najdoskonalsze paliwo i lekarstwo dla naszego organizmu! W rankingach na najzdrowsze warzywa świata, rukiew zajmuje pierwsze miejsce. Ilość występujących w niej antyoksydantów jest naprawdę imponująca, dzięki czemu wykazuje właściwości przeciwnowotworowe, przeciwmiażdżycowe i opóźnia procesy starzenia. Jest wspaniałym źródłem witaminy C, beta-karotenu, folianów, potasu, wapnia i magnezu. Polecam serdecznie!

Przepis na 1 porcję:
Garść porwanych liści sałaty
Garść rukwi wodnej
kilka pomidorków truskawkowych pokrojonych na ćwiartki
garstka borówek
1 łyżka orzechów włoskich prażonych na suchej patelni.
Sos:
1 łyżeczka oliwy z oliwek
1 łyżeczka octu balsamicznego
1/2 łyżeczki miodu
świeżo mielony pieprz.

Podziel się z innymi!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *